All quiet at the financial front

Het blijft heerlijk rustig

Die ingestelde geautomatiseerde spaar- en beleggingsoverboekingen blijven voor mij een genot. Zonder er naar om te kijken worden de diverse rekeningen gevuld, iedere 21e van de maand weer. Nu ik dit zo zit te typen, buiten op mijn terras, achter mijn eigen woning (het enige deel dat een schuld meebrengt; hypotheek) prijs ik mij gelukkig. Geen zorgen en lekker weer om te genieten van alles wat ik om mij heen zie. Het wordt vaak vergeten; kijk naar wat je hebt en geniet daar van. Gelukkig kan ik mij steeds beter er toe zetten om goed te kijken. En te beseffen dat wat je ziet je goed doet. Heerlijk!

En dat gedoe op de beurzen dan? Ik kan je vertellen; ik lig er niet wakker van. Die lange horizon zorgt voor rust...op termijn zal duidelijk worden waar ik op uit kom. Tot die tijd: alleen maar resultaat (positief/negatief) op papier. En daar koop je geen brood van.

Loonsverhoging

Met de ondernemingsraad was afgesproken dat er per 01 juli 2024 nog een verhoging zou worden doorgevoerd. Voor mij betekent dit 135 euro bruto er bij. Vind ik prima.

Hypotheek

Het aflossen blijft leuk om te volgen. We zijn gestart met een maandbedrag (op zijn hoogst) van iets meer dan 1.200,00 euro per maand. We naderen door de extra aflossingen nu de grens van de 970 euro per maand. Dat gaat formidabel.

Dilemma

Inmiddels volg ik sinds enige tijd de verhalen van Mw. Hoefnix. Ook zij is begonnen met een financiĆ«le reis en haar verhalen zijn 'smakelijk' om te lezen. Wil je haar volgen? Klik hier  Ze schreef ook over haar keuzes op het gebied van juist aflossen of juist alleen beleggen. Of een beetje van beide. Net als Elders Leven (Geldnerd) heb ik deels gekozen om beide paden te bewandelen. Ieder maakt zijn eigen keuze, en dat is meer dan prima!

Tuin

Die bomen heb ik inmiddels gesnoeid. Een bijzonder fenomeen heb ik al wel vastgesteld. Alvroeg vallen er bladeren. Of dit nu van de voorafgaande nattigheid of de nu heersende droogte komt; daar ben ik nog niet achter. Het is uiteindelijk ook niet belangrijk, want ik heb er toch geen invloed op. De natuur gaat wel zijn eigen gang...

Nettowaarde

Ik keek nog even in mijn overzicht voor de ontwikkelingen op het gebied van de nettowaarde. Aan de hand van de gegevens blijkt dat de nettowaarde van Kasteel DLT boven de 312.000 euro uitkomt. Absoluut niet verkeerd. Ik blijf werken aan deze ontwikkeling, op de mij bekende manier. Kom ik de volgende keer boven de 320.000 euro uit?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verschuiving van de grote buffer

  Rente bij de bank Ik vind het tegenvallen; rente bij onze eigen bank. Het is beperkt tot 1,75%. Het is toch wat....om van te huilen. Maarr...