Nieuwe maandbedrag hypotheek / Wat levert mijn hobby op...

Nieuw maandbedrag

Van de hypotheekverstrekker heb ik recent een e-mailbericht ontvangen dat er in de app een bericht voor mij klaarstond. Nu wist ik al dat ik op enig moment een berichtje zou kunnen ontvangen, dus heb ik snel even de inhoud gecheckt. 

Tot mijn genoegen is na de gedane aflossingen het maandbedrag (weer) naar beneden gegaan. Het hoogste maandbedrag bij de start van de hypotheek was iets meer dan € 1.116,00. Inmiddels is het gedaald naar € 1.107,00. Al negen euro minder, dat vind ik mooi. Nog mooier zou zijn als een lagere risicoklasse kan worden bereikt, want dan gaat het rentepercentage naar beneden van 2,61 naar 2,39. Binnenkort zal de brief van de gemeente over de WOZ-waarde op de mat vallen. Ik verwacht niet dat de stijging van de WOZ-waarde voldoende is om in een andere risicoklasse gelijk of onder 81% te komen.  Daarom heb ik alvast voorgesorteerd op de uitkomst en heb een taxateur ingeschakeld om de woningwaarde vast te stellen. Ik verwacht dat de waarde boven € 455.000,00 euro uit zal komen. In het bevestigende geval zal dan het rentepercentage omlaag gaan. En de kosten van de taxateur (een kleine 600 euro) zijn dan snel terugverdiend!

Vrij en feestjes

Ondertussen is de wereld weer zo goed als vrij. We kunnen en mogen weer veel. Voor mijn hobby (muziek draaien op feestjes en partijtjes) betekent dit dat de boekingen weer komen. Een eerste partijtje is afgelopen zaterdag al geweest en ook voor aanstaande zaterdag (dat is dan 26-02-2022) kan ik mij weer uitleven en mensen een leuke tijd bezorgen met bijpassende muziek. Voor mij zijn dit neveninkomsten . En het is maar goed dat ik voor mijn inkomen hiervan niet volledig afhankelijk ben. Maar als ze er zijn, dan is dat mooi meegenomen. Doen wat je ontzettend leuk vind en er ook nog een beetje geld aan overhouden. Gedurende de periode van Corona (in al zijn hevigheid) zat er voor mij niets anders op dan af te wachten totdat het weer zou kunnen. En nu is het eindelijk weer zo ver, hoe fijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verder gaan...en een All Time High!

Het leven gaat door... De rust is weergekeerd na al de ellende van de voorgaande maanden. Gelukkig wel, en daarom nu tijd voor een blog over...