WOZ-waarde

De waarde is voorlopig bepaald

Eind februari was het moment daar; de bekendmaking van de WOZ-waarde door de gemeente en de daaraan gekoppelde gemeentelijke belasting. Aan de ene kant was ik teleurgesteld, en aan andere kant ook wel weer opgelucht. Die teleurstelling zit hem in het feit dat ik toch stiekem had gehoopt op een bedrag dat gelijk of iets hoger zou zijn dan door mij berekend om daarmee in een andere risicoklasse voor de hypotheek te komen. Dit is niet het geval. De eerder bekende waarde voor mijn woning is vanuit de hypotheek in waarde nu net 2000 euro hoger uitgekomen.

Zoals al aangegeven is de vastgestelde WOZ-waarde ook weer een opluchting. De gemeentelijke kosten gaan hierdoor niet al te veel omhoog. Omdat ik toch wil weten welke waarde mijn woning op dit moment daadwerkelijk heeft is de inzet van een taxateur de volgende stap. Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt en zodra de uitkomst bekend is zal ik die hier delen. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik met de waarde uit het taxatierapport er alsnog in slaag om de lagere risicoklasse te bereiken. Afwachten maar! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verder gaan...en een All Time High!

Het leven gaat door... De rust is weergekeerd na al de ellende van de voorgaande maanden. Gelukkig wel, en daarom nu tijd voor een blog over...