Taxatie woning en naar andere risicoklasse

Taxatie

De taxatie van de woning is inmiddels achter de rug. Het rapport van de marktwaarde heb ik ontvangen en ik ben bijna van mijn stoel gevallen toen ik de opgave van de marktwaarde las; € 560.000,=! Pfff, dat had ik niet verwacht; wat een bom duiten! Nu had ik al gerekend dat de minimale waarde boven de 454 duizend euro zou moeten zijn om in een lagere risicoklasse voor de hypotheek te komen. Nu heb ik de Loan-to-Value (LTV) berekening nog eens uitgevoerd. Uitkomst: minder dan 66%. En laat nu de laagste risicoklasse worden gerekend tot en met 67,5%. Dus nog een fijne positieve financiĆ«le verrassing erbij!

Als ik het goed heb berekend zal dit betekenen dat per maand de maandelijkse afrekening van de hypotheek ongeveer 100 euro lager zal zijn dan nu het geval is. Ik ben heel blij!

Minder blij ben ik met de huidige stand van de aandelenmarkten. Maar hier geldt: het is nu niet van belang. De strategie van maandelijks bijkopen in indexfondsen gaat gewoon door. Buy-and-hold is het devies...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verder gaan...en een All Time High!

Het leven gaat door... De rust is weergekeerd na al de ellende van de voorgaande maanden. Gelukkig wel, en daarom nu tijd voor een blog over...