Hell of a ride

 Pfffff.....

Afgelopen maanden hebben we het flink voor de kiezen gehad. Het begon allemaal halverwege december 2023. Toch weer een terugval bij onze hond. Na twee dagen (in het weekend) van niet willen eten en wandelen uiteindelijk toch naar de dierenarts gegaan. Ons vermoeden dat het mogelijk toch verkeerd zou gaan aflopen werd alsnog bevestigd. Met lood in de schoenen de andere gezinsleden ingelicht. Nog dezelfde dag hebben ze afscheid genomen en de volgende dag ben ik met partner naar de dierenarts gegaan. Daar kreeg onze hond het verlossende spuitje en is ze ingeslapen.

Zelf ziek

Een dag of 5 later had ik zelf last van hoge koorts en algehele misere. Voor de zekerheid de tweede dag maar een test gedaan. Tot dat moment had ik alle inentingen gehad en geen Corona opgelopen; maar nu dus wel. Dik drie dagen volledig van de kaart en op bed. Het was lang geleden dat ik zo ziek was.

Schoonmoeder

Was ik voorzichtig aan de beterende hand, kwam nu de gezondheid van mijn schoonmoeder in het gedrang. Ze had al een broos gestel en nu was ze gevallen. Voor de zoveelste keer... Uiteindelijk kwam ze op bed te liggen. De gezondheid ging daarna zienderogen achteruit en op een gegeven ogenblik is er gekozen om haar medicatie te stoppen en haar in slaap te houden. Om kort te gaan; na twee dagen palliatieve sedatie is ze overleden, net voor Kerst; 84 jaar mocht ze worden.

Partner ziek

We dachten na de uitvaart in rustiger vaarwater te komen. Nou, niets was minder waar. Partner werd ziek; voor de tweede keer had partner Corona. Dat kon er ook nog wel bij...

Afwikkeling nalatenschap

Mijn schoonmoeder woonde sinds 2022 alleen in de huurwoning en nu stonden wij voor de opgave om het huis leeg te maken. In januari hebben we dit opgepakt. Familie uit het buitenland heeft kenbaar gemaakt wat ze zouden willen erven uit de nalatenschap, net als wij en onze dochters. Dit is heel gladjes gegaan en zonder gedoe. Wel heb ik samen met partner het meest moeten doen in de zin van fysiek opruimen en administratief alles goed af wikkelen.

Een aantal spullen hebben we verkochten, weggeven of weggebracht naar de kringloop. Een klein deel is uiteindelijk afgevoerd naar de stort.

Op dit moment is het wachten op de vrijgave van de bankrekening, zodat ook financieel we tot een afronding kunnen komen.

Blog uitgebleven

Door alle gebeurtenissen heb ik geen tijd gevonden om een bericht te plaatsen op dit blog. Het voornemen is om dit wel weer met enige regelmaat te doen.

Vakantie

De eerste vakantie van dit jaar dient zich nu aan. We reizen af naar Zuid-Duitsland en laten even de boel de boel. Ik kijk uit naar een verfrissende nieuwe start halverwege maart als we terug zijn. Ik denk dat het alleen maar beter kan worden...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verder gaan...en een All Time High!

Het leven gaat door... De rust is weergekeerd na al de ellende van de voorgaande maanden. Gelukkig wel, en daarom nu tijd voor een blog over...