Het nieuwe salaris

Verhoging

Mijn werkgever heeft besloten om het salaris met 2,3% te verhogen. Net als in voorgaande jaren is mijn positie op de werkvloer niet veranderd. Ik voer met heel veel plezier mijn functie uit en dit jaar heb ik er een nevenfunctie bijgekregen. Ik mag mij inzetten om ons automatiseringssysteem verder te finetunen en de vragen, opmerkingen en suggesties die ik en mijn collega's doen ter verbetering van dit systeem in kaart brengen en waar mogelijk ontwikkelen om te implementeren. Ook mag ik aangepaste delen van de automatisering testen op de goede werking.

In mijn normale job zit ik al enige tijd aan het einde van mijn schaal. Om een stap hogerop te kunnen doen zou ik mij bezig moeten houden met minimaal een jaar studeren en aan het einde van de rit een examen afleggen. Ik merk al enige tijd dat ik niet meer de drive en de ambitie heb om deze stap nog te zetten. (lees: het is goed zo!) Ik moet eerlijk bekennen dat ik het best wel fijn vind zoals het nu gaat. En die stap hoger is niet beslist noodzakelijk. 

Op mijn loonstrook van december 2021 is aangegeven dat mijn salaris wordt berekend over 90% van mijn bruto salaris. Een vergoeding voor het gebruik van internet thuis komt er bij, evenals de vergoeding voor  gereden fietskilometers. Er af gaat nog het lidmaatschap van de personeelsvereniging (PV). Netto kom ik uit op een betaling van de werkgever van net geen € 3.000,00.

Een eenvoudige rekensom voor het berekenen van de verhoging van mijn nieuwe salaris in januari 2022 zou als volgt kunnen zijn:  € 3.000,00 x 2,3% =  € 69,00. Exclusief de kilometer- en internet vergoeding en de kosten van de PV kom ik op een iets ander bedrag; bijna een euro minder. Helemaal juist zou zijn om te rekenen van het brutosalaris. De exacte berekening laat ik voor wat het is. Nu maar afwachten het het werkelijk zal worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verder gaan...en een All Time High!

Het leven gaat door... De rust is weergekeerd na al de ellende van de voorgaande maanden. Gelukkig wel, en daarom nu tijd voor een blog over...