Van alles wat

Hordeur

Ja hoor, daar was ie dan toch. De nota van de hordeur. Lang op gewacht en nu betaald vanuit het speciale potje hiervoor. Dit potje is nu leeg en heb ik uit mijn schema verwijderd. Opgeruimd staat netjes!

Beurskoersen

Het zit de laatste tijd niet mee en de standen zijn in de diverse overzichten gedaald, ook in die van mij. Dat geeft niks en ik doe er niets aan. En waar je geen invloed op hebt moet je maar loslaten. En zo wacht ik maar op wat er volgende maand weer op mij afkomt.

Salarisontwikkelingen

Zoals afgesproken bij het akkoord van vorig jaar zal de werkgever het salaris per oktober aanpassen en bruto verhogen met een bedrag van € 50,00. Dat is weer mooi meegenomen. In de wandelgangen hoorde ik nog het gerucht dat ook voor het jaar 2024 er weer onderhandelingen gaande zijn over een loonsverhoging. Ik ben benieuwd wat er uit gaat volgen.

Aanpassing compensatie dochter 1
Ik heb samen met partner besloten om de kosten van het gebruik van de tweede auto (door dochter 2), die wij voor onze rekening nemen totdat ze zelf genoeg hebben gespaard om zelf een auto te kopen, te compenseren aan dochter 1. Want ik vind gelijkheid in beloning/vergoeding/financieel erg belangrijk. De maandelijkse betaling aan dochter 1 is daarom verhoogd voor zo lang het duurt. (lees: totdat die auto van dochter 2 is gekocht...)

Leuk hoogtepunt
Het is met extra aflossen gelukt om ons maandbedrag voor de hypotheek onder de € 1.000,00 te krijgen. Per oktober 2023 komt het maandbedrag uit op € 998,15. En we blijven rustig doorgaan met extra aflossen. Op een of andere manier werkt dat verslavend en ook mijn partner heeft dat gevoel.
En zoals al eerder aangegeven: in januari gaan we de balans weer opmaken. Wat wordt de extra aflossing per maand voor 2024...?

Wat kom er nog aan
Eerst betalen; de tussentijds afrekening van het watergebruik. Ben benieuwd wat het zal zijn. Ik gok zo rond € 85,00...
Ik doe nog met regelmaat een dj-klus. Deze extra inkomsten van de afgelopen maand zijn gestoken in de aanschaf van nieuwe kleding. Een fijn gevoel om dit op deze manier te kunnen doen. Voor de volgende maand (november) zal de vergoeding van de 13e maand worden uitgekeerd. Een maand later volgt dan de uitbetaling van de werkgever van mijn partner. Altijd fijn! En tussendoor nog een dj-klus, dus dat is dan ook weer mooi meegenomen.

Al het andere? 
Tja, niet veel bijzonders te melden. Behalve dan dat er een leuk weekend gepland staat op een van de Waddeneilanden, samen met collega's. En halverwege oktober reis ik zoals te doen gebruikelijk weer af naar Zuid-Duitsland om mij daar in de bergen weer te vermaken. Dat zal betekenen dat ik mijn tijd minder zal doorbrengen in de kantoortuin van de werkgever. En dat is goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verder gaan...en een All Time High!

Het leven gaat door... De rust is weergekeerd na al de ellende van de voorgaande maanden. Gelukkig wel, en daarom nu tijd voor een blog over...